Librus

Oficjalna aplikacja Librus

Zadbaj o odporność i prawidłowy rozwój swojego dziecka

Artykuł sponsorowany
Okres nauki szkolnej to dla dzieci ogromne wyzwanie i jednocześnie duże obciążenie dla ich organizmu. W tym trudnym czasie dzieci potrzebują maksymalnego wsparcia dla ich prawidłowego rozwoju oraz odporności.

Na odpowiednią pracę układu odpornościowego dziecka wpływa wiele czynników. Najważniejsze z nich to zbilansowana dieta i aktywność fizyczna, ważne jest spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Te wszystkie czynniki wpływają również na odpowiedni rozwój fizyczny i psychiczny dziecka. Każdy rodzic chciałby jak najlepiej zadbać o swoje dziecko i zapewnić mu wszystko, co dla niego najlepsze. Dlatego warto zadbać o odpowiednią dietę naszych pociech. Jest to niezwykle istotne podczas roku szkolnego, kiedy ich małe organizmy są niezwykle obciążone nauką.

Prawidłowe żywienie ma wpływ na optymalny rozwój dzieci w okresie ich intensywnego wzrostu i rozwoju. Jednak, mimo dołożenia wszelkich starań, by dieta naszego dziecka była zbilansowana, niektórych składników nie jesteśmy w stanie zapewnić w odpowiednich ilościach. Takimi składnikami są m.in. witamina D i wielonienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3.

Kwasy Omega-3

Kwasy Omega-3 należą do niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Zaliczamy do nich DHA (kwas dokozaheksaenowy), EPA (kwas eikozapentaenowy) i ALA (kwas α-linolenowy). Głównym źródłem ALA są oleje roślinne, a DHA i EPA – ryby. Nasz organizm potrafi sam przekształcić ALA w DHA i EPA. Jednak nawet dostateczna podaż w diecie ALA nie zawsze wystarczy do syntezy odpowiedniej ilości DHA i EPA, dlatego muszą być one dostarczane wraz z dietą. Niestety ich podaż jest często niewystarczająca, z uwagi na małe ilości spożywanych ryb, dlatego zaleca się ich suplementację.

Istotne znaczenie ma zapewnienie odpowiedniego spożycia kwasów Omega-3 zarówno u dzieci w wieku rozwojowym, jak i na dalszych etapach życia. DHA stanowi ważny element budulcowy ośrodkowego układu nerwowego, jest ważnym składnikiem lipidowym struktur naszego mózgu oraz siatkówki oka. DHA ma wpływ na utrzymanie prawidłowego funkcjonowania mózgu oraz utrzymanie prawidłowego widzenia*, a razem z EPA przyczyniają się do prawidłowej pracy serca**.

Jeżeli nasze pociechy są w wieku szkolnym, warto odpowiednio zadbać o ich oczy i mózg, który cały czas musi ciężko pracować i przetwarzać duże ilości informacji. Dlatego warto pomyśleć o suplementacji ich diety kwasami Omega-3.

r_youwillsee_art_LR_07032021_graf.jpg

Witamina D

Witamina D pełni w organizmie wiele różnych funkcji. Jest składnikiem istotnym dla zdrowia dzieci, ponieważ jest potrzebna do prawidłowego wzrostu i rozwoju kości u naszych pociech. Witamina D pomaga w  utrzymaniu prawidłowego poziomu wapnia we krwi. Wspiera prawidłowe wchłanianie i wykorzystywanie wapnia i fosforu. Witamina D pomaga również w utrzymaniu zdrowych zębów i kości. Wspiera również prawidłową pracę mięśni oraz bierze udział w procesie podziału komórek w organizmie.

Kolejną jej niezwykle istotną funkcją jest jej wpływ na odporność. Witamina D pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza w kontekście dzieci, które ze względu na dojrzewający dopiero układ odpornościowy potrzebują odpowiedniego wsparcia. Niestety ze względu na często niewystarczającą syntezę skórną i małą podaż witaminy D z dietą jej poziom w organizmie naszych dzieci może być zbyt niski, dlatego warto wspomóc organizm swojego dziecka i zastosować suplementację witaminą D.

Głównym źródłem witaminy D dla naszego organizmu jest synteza skórna. Niestety nie zawsze proces ten może przebiegać wystarczająco efektywnie. Zbyt mała synteza skórna witaminy D może być  spowodowana ograniczonym czasem przebywania na słońcu, stosowaniem kremów z filtrem, zwiększoną pigmentacją skóry, zachmurzeniem lub zanieczyszczeniem powietrza. Ograniczona synteza skórna może prowadzić do występowania niedoborów tej witaminy. Jest to zjawisko bardzo powszechne w naszej szerokości geograficznej.

Drugim ważnym źródłem witaminy D jest dieta. Witaminę D znajdziemy m.in. w rybach, jajach i nabiale. Należy jednak pamiętać, że w przypadku braku syntezy skórnej nawet urozmaicona dieta nie jest w stanie pokryć dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Dlatego eksperci zalecają  suplementację witaminy D w całej populacji.

Jak możemy wspomóc prawidłowy rozwój i odporność naszego dziecka?

Warto sięgnąć po Biaron Junior. To suplement diety dla dzieci powyżej 4. roku życia, uzupełniający dietę w witaminę D i kwasy Omega-3 (DHA i EPA), czyli składniki niezwykle ważne jeżeli chodzi o odpowiednie wsparcie organizmu dziecka w okresie jego intensywnego rozwoju umysłowego i fizycznego. Składniki zawarte w Biaron Junior są w ilościach idealnie dopasowanych do wymagań tej grupy wiekowej zgodnie z najnowszymi rekomendacjami ekspertów. Biaron Junior jest przyjazny do stosowania u dzieci. Produkt jest w postaci kapsułek miękkich do żucia o smaku owocowej gumy balonowej.

Jedna kapsułka Biaron Junior zapewnia wysoką zawartość witaminy D - 1000 j.m., która jest pozyskiwana z lanoliny. Warto zaznaczyć, że proces otrzymywania witaminy D z lanoliny jest podobny do tego, który zachodzi w naszej skórze, kiedy jest wystawiona na działanie promieni słonecznych. Witamina D zawarta w produkcie przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego u dzieci oraz pomaga zadbać o zdrowie kości i zębów.

Źródłem kwasów Omega-3 znajdujących się produkcie Biaron Junior jest wysokiej jakości, oczyszczony olej rybi, pochodzący z ryb morskich, bogatych w kwasy DHA i EPA, tj: sardynek, anchois i makreli. Do produkcji oleju używa się starannie wyselekcjonowanego surowego oleju rybnego ze źródeł certyfikowanych przez Friend of the Sea – jednostki gwarantującej bezpieczny i ekologiczny połów***. DHA zawarty w produkcie przyczynia się do prawidłowego widzenia oraz do prawidłowej pracy mózgu*, a razem z EPA przyczyniają się do prawidłowej pracy serca**.

*Korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 250 mg DHA dziennie.
**Korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 250 mg EPA i DHA dziennie.
***Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO). The state of world fisheries and aquaculture. Contributing to food security and nutrition for all. (2016)



Rusińska et al.: Zasady suplementacji i leczenia witaminą D – nowelizacja 2018 r. Postępy neonatologii 2018; 24 (1) 1-24.

Campoy C.I. wsp. Omega 3 fatty acids on child growth, visual acuity and neurodevelopment; British Journal of Nutrition (2012), 107, 85–106.

Socha P.; Suplementacja DHA w krytycznych okresach życia – jak w praktyce realizować polskie i międzynarodowe zalecenia. Standardy Medyczne/Pediatria 2013, 10:521-526.

Dowiedz się więcej na: www.biaron.pl


Interesuje Cię ta tematyka? Przeczytaj również:

Najbardziej aktualne artykuły:
x

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Za ich pomocą zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je m.in. w celach statystycznych, funkcjonalnych oraz dostosowania strony do indywidualnych potrzeb użytkownika i wyświetlania dopasowanych treści o charakterze marketingowym. Korzystając z serwisu bez zmiany konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia w Twojej przeglądarce. Więcej informacji o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajdziesz w Polityce prywatności.